Press – reviews

 

PDF of all reviews

Quête des origines, histoire d’un peuple opprimé et d’un héros (extra)ordinaire, installation danse, conte autobio-philosophique et sonore, EESTI: Myths and Machines du chorégraphe-interprète Peter Trosztmer est tout cela à la fois. Une pièce magnifique, mon coup de cœur de l’automne.  Le solo présenté par Tangente à la petite salle de l’Usine C s’avère un bijou de composition. La danse, le texte, l’environnement sonore et visuel se font écho avec une rare cohérence et une grande poésie.

– Frédérique Doyon – Le Devoir

5- Myths and Machines, de Peter Trosztmer (Tangente) Danseur des plus charismatiques, Peter Trosztmer s’attaque à son histoire familiale dans ce solo entre récit et onirisme. Drôle, instructif et émouvant.

– Fabienne Cabado – #5 in top 5 dances of 2011  Voir.

There are those rare performances that fill you up so that you’re brimming, stoked by the integrity of the work, or perhaps elated with a feeling of reflection. Such is the case with Peter Trosztmer’s EESTI: Myths and Machines (Eesti is the Estonian for Estonia). It’s easily one of the best productions of the year.

Trosztmer achieves creates a new standard for the way in which narrative in dance is delivered. It’s intentionally unconventional, expertly assured and with a clear sense of rhythm and tempo. The humanity of the stories is ever-present in Trosztmer’s easy, focussed physicality

– Philip Szporer – Dance Current

Rarement voit-on le corps d’un danseur parler autant que celui de Peter Trosztmer. Dans Eesti : Myths and Machines, présenté par Tangente, un hallucinant solo d’une durée d’une heure, le chorégraphe et interprète nous entraîne, certes par sa parole, mais surtout par ses mouvements, dans un récit à la fois lumineux et bouleversant.

– Natalia Wysocka  –  Nightlife.ca

In Eesti: Myths and Machines, Peter brings the audience along on his personal journey of self-discovery as he confronts disjointed visuals, memories, disembodied voices, echoes, and hazy memories and tries to make sense of them. Yet through that process of confrontation, it becomes obvious Peter’s imagination is writing a new history altogether, one that is not only shaped by himself, but one in which he is included.

– Kara-Lis Coverdale – Eesti Elue

Leave a comment